Not Even The King / Alicia Keys【和訳】





Money
お金

 Some people so poor
ある人達はとても貧しくて

All that they've got is money
彼らが持っているのはお金だけ

 Oh, and diamonds
それからダイアモンド

 Some people waste their life counting their thousands
ある人達は何千も数えることで人生を無駄にする

 I don't care what they're offering
彼らが何を差し出しても関係ない

 How much gold they bring
彼らがどれ程の金を持ってきたとしても

 They can't afford what we've got
私たちが手にしているものには手を出せない

 Not even the king
たとえ王だとしても

 They can't afford what we've got
私たちが手にしているものには手を出せない

 Not even the king
たとえ王だとしても


 Oh, castles
お城

 Some people so lonely
ある人達はとても孤独

what good is a castle
お城なんかのどこが良いの

 Surrounded by people
周りにいつも人がいること?

 But ain't got a friend that's not on the payroll
でも無償で側にいてくれる友達はいない

 Oh, and I don't care what they bring
だから彼らが何をもってきても気にならない

 They can have everything
彼らは全てを持つことができるかもしれない

They can't afford what we've got
でも私たちが手にしているものには手を出せない

 Not even the king
たとえ王だとしても

 They can't afford what we've got
私たちが手にしているものには手を出せない

 Not even the king
たとえ王だとしても


 All the king's horses and all the king's men came charging to get what we got
王の馬と家来全てが私たちの持っているものを手に入れようと命令をしに来た

 They offered the crown
彼らは王冠を差し出した

And they offered the throne
彼らは王座を差し出した

 I already got all that I want
私が欲しいものは全てすでに持っている

 All the king's horses and all the king's men
王の馬と家来全てが

They came marching through
行進をしにやってきた

 They offered the world just to have what we got
私たちが手にしたものを手に入れるためだけに彼らは世界を差し出した

 But I found the world in you
でも私はあなたの中の世界を見つけた

 I found the world in you
あなたの中に世界を見つけたのよ


 So darling, listen
だから、ねぇ 聞いて

 Your arms around me worth more than a kingdom
私を包むあなたの腕は王国よりも価値がある

 Yeah, believe that
そう 信じて

 The trust that we feel
私たちが感じる信頼

The kings never felt that
それを王は絶対に感じることがない

 Yeah, this is the song we sing
そう これは私たちが歌う歌

 We don't need anything
私たちには何もいらない

 They can't afford this
誰もこれには手を出せない

 This is priceless
値段なんか付けられない

 Can't afford what we've got
私たちが手にしているものを手に入れることはできない

 Not even the king
たとえ王だとしても

Can't afford what we've got
私たちが手にしたものには手に入れることはできない

 Not even the king
たとえ王だとしても



以上 Alicia Keys の Not Even The King の和訳でした。

ご感想・ご意見待ってます!
また間違いのご指摘などもお願いします!
最後まで読んでいただいてありがとうございました(^^)
Love,Jackie

0 件のコメント:

コメントを投稿