All I Want For Christmas Is You / Mariah Carey 【和訳】




 I don't want a lot for Christmas
クリスマスに欲しいものは別に多くないの

 There is just one thing I need
私が必要なのはたったひとつだけ

 I don't care about the presents underneath the Christmas tree
クリスマスツリーの下のプレゼントなんて気にならないわ

 I just want you for my own
私だけのためにあなたが欲しいの

 More than you could ever know
あなたがこれまで思ってたよりももっと

 Make my wish come true
私のお願いを叶えて

 All I want for Christmas is
クリスマスに欲しいのは

 You
あなた


 I don't want a lot for Christmas
クリスマスに欲しいものは別に多くないの

 There is just one thing I need
私が必要なのはたったひとつだけ

 I don't care about the presents underneath the Christmas tree
クリスマスツリーの下のプレゼントなんて気にならないわ

 I don't need to hang my stocking there upon the fireplace
暖炉の上のとこに靴下なんかぶら下げなくて良い

 Santa Claus won't make me happy
サンタクロースも私を喜ばせることはできないの

 With a toy on Christmas Day
クリスマスにおもちゃなんかじゃだめなの

I just want you for my own
私だけのためにあなたが欲しいの

 More than you could ever know
あなたがこれまで思ってたよりももっと

 Make my wish come true
私のお願いを叶えて

 All I want for Christmas is
クリスマスに欲しいのは

 You
あなた

You baby
あなたよ

 Oh I won't ask for much this Christmas
あぁ今年のクリスマスはそんなにたくさんはお願いしないわ

 I won't even wish for snow
雪を降らせてほしいっていうお願いもしない

 And I'm just gonna keep on waiting
私はただ待ち続けるつもりよ

 Underneath the mistletoe
あのヤドリギの木の下で

 I won't make a list and send it to the North Pole for Saint Nick
欲しいモノリストを作って聖ニコラウスさん宛で北極に送ったりしない

I won't even stay awake to hear those magic reindeer click
魔法のトナカイの足音を聞くために起きておくなんてこともしない

 'Cause I just want you here tonight
だって私は今夜あなたにここに来てほしいから

 Holding on to me so tight
しっかりつかんで離さないで

 What more can I do?
これ以上できることってある?

 Baby all I want for Christmas is you
クリスマスに欲しいのはただあなた

 You
あなたなの

 Oh all the lights are shining so brightly everywhere
全ての灯りが輝いてる どこもすごく明るくて

And the sound of children's laughter fills the air
それに子供たちの笑ってる音が空気に満ちていて

And everyone is singing
それからみんな歌ってる

 I hear those sleigh bells ringing
そりの鈴が鳴ってるのが聞こえるわ

 Santa won't you bring me the one I really need?
サンタクロースは私が本当に欲しい人を送ってくれないのかな?

 Won't you please bring my baby to me?
お願いですから私の恋人を送ってください

 Oh I don't want a lot for Christmas
クリスマスに欲しいものは多くないわ

 This is all I'm asking for
これが私がお願いするもの全てです

 I just want to see my baby
ただあなたに会いたいの

 Standing right outside my door
家のドアのすぐ外に立ってるわ

I just want you for my own
私だけのためにあなたが欲しいの

 More than you could ever know
あなたがこれまで思ってたよりももっと

 Make my wish come true
私のお願いを叶えて

 Baby all I want for Christmas is
クリスマスに欲しいのは

 You
あなた

You baby
あなたよ


 All I want for Christmas is you baby
クリスマスに欲しいものはただあなただけ



 以上 Mariah Carey All I Want For Christmas Is You の和訳でした。


一年の中で一番好きなシーズンはクリスマスシーズンです。

クリスマスが近づくとうきうきして止まないです。

ちなみにアメリカやイギリスでは
ヤドリギの木の下にいる相手にキスをする風習があるそうです。
だからヤドリギの下で待ってるんだと考えたら歌がよりかわいく聴こえてきます。


ご感想・ご意見待ってます!
また間違いのご指摘などもお願いします!
最後まで読んでいただいてありがとうございました(^^)

Love,Jackie

0 件のコメント:

コメントを投稿