Thank You For The Music / ABBA 【和訳】




I'm nothing special
私は全然特別なんかじゃない

In fact I'm a bit of a bore
実際ちょっとつまんないやつだし

If I tell a joke
もし冗談を言えたなら

You've probably heard it before
あの時あなたはきっと聞いてくれたでしょうね

But I have a talent,
a wonderful thing
でも私には才能があるの 素晴らしいものよ

'Cause everyone listens when I start to sing
だって私が歌い始めたら皆が聞くのよ

I'm so grateful and proud
すごくありがたいし誇りにも思うわ

All I want is to sing it out loud
私がしたいことはただ大きな声で歌うことなの

So I say
だから言います

Thank you for the music
音楽に感謝します

The songs I'm singing
私が歌ってる歌にも

Thanks for all the joy they're bringing
音楽がくれたすべての喜びに感謝します

Who can live without it?
誰が音楽なしで生きられるの?

I ask in all honesty
正直に聞いてるのよ

What would life be?
人生はどんな風になるんだろう?

Without a song or a dance
歌とかダンスがなくて

What are we?
私たちは何なの?

So I say
だから言います

Thank you for the music
音楽に感謝します

For giving it to me
私に音楽を与えてくれて感謝します


Mother says I was a dancer before I could walk
お母さんが言うには私は歩けるようになる前からダンサーだったらしい

She says I began to sing long before I could talk
話せるようになるずっと前から歌い始めてたとも言うわ

And I've often wondered
それで私は考えるの

how did it all start?
どうやってそういうこと全部が始まったのかなって

Who found out that nothing can capture a heart like a melody can?
誰がメロディーみたいにハートを掴めるものなんてないって気づいたのかな?

Well, whoever it was
まぁ誰でもいいや

I'm a fun
<a href="http://www.lovecms.com/music-abba/music-thank-you-for-the-music.html">Thank You For The Music 歌詞<a>-<a href="http://www.lovecms.com">Loveの歌詞<a>
私は楽しいし

So I say
だから言います

Thank you for the music
音楽に感謝します

The songs I'm singing
私が歌ってる歌にも

Thanks for all the joy they're bringing
音楽がくれたすべての喜びに感謝します

Who can live without it?
誰が音楽なしで生きられるの?

I ask in all honesty
正直に聞いてるのよ

What would life be?
人生はどんな風になるんだろう?

Without a song or a dance
歌とかダンスがなくて

What are we?
私たちは何なの?

So I say 
だから言います

Thank you for the music
音楽に感謝します

For giving it to me
私に音楽を与えてくれて感謝します


I've been so lucky
私ってすごくついてる

I am the girl with golden hair
金色の髪の毛をした女の子だし


I wanna sing it out to everybody
皆に歌いたいの


What a joy
なんて喜び

What a life
なんて人生

What a chance
なんてチャンスだろうって

Thank you for the music
音楽に感謝します

The songs I'm singing
私が歌ってる歌にも

Thanks for all the joy they're bringing
音楽がくれたすべての喜びに感謝します

Who can live without it?
誰が音楽なしで生きられるの?

I ask in all honesty
正直に聞いてるのよ

What would life be?
人生はどんな風になるんだろう?

Without a song or a dance
歌とかダンスがなくて

What are we?
私たちは何なの?

So I say 
だから言います

Thank you for the music
音楽に感謝します

For giving it to me
私に音楽を与えてくれて感謝します

So I say 
だから言います

Thank you for the music
音楽に感謝します

For giving it to me
私に音楽を与えてくれて感謝します


 以上 ABBA の Thank You For The Music の和訳でした。 

ご感想・ご意見待ってます!
また間違いのご指摘などもお願いします!
最後まで読んでいただいてありがとうございました(^^)

Love,Jackie

0 件のコメント:

コメントを投稿