If I Ain't Got You / If I Ain't Got You 【和訳】




Some people live for the fortune
ある人は富のために生きてる

Some people live just for the fame
ある人はただ名声のために生きてる

Some people live for the power, yeah
ある人は権力のために生きてる

Some people live just to play the game
ある人はただゲームをするために生きてる

Some people think that the physical things define what's within
ある人は目に見えるものが中身をそのまま表してると思ってる

And I've been there before
私は前までそこにいた

But that life's a bore
でもそんな人生はつまんないものだった

So full of the superficial
上辺だけのものでいっぱいだった

Some people want it all
ある人はすべてを欲しがる

But I don't want nothing at all
でも私は何にも欲しくなんかない

If it ain't you baby
あなたじゃないのなら ねぇ

If I ain't got you baby
あなたを手に入れてないのなら

Some people want diamond rings
ある人はダイアモンドの指輪を欲しがる

Some just want everything
ある人はただ全てのものを欲しがる

But everything means nothing
でも全てなんて何もないのと同じ

If I ain't got you, Yeah
あなたを手に入れてないのなら

Some people search for a fountain that promises forever young
ある人は永遠の若さを約束してくれる泉を探してる

Some people need three dozen roses
ある人は何十本ものバラを求める

And that's the only way to prove you love them
そしてそれはあなたが彼らを愛してることを証明するたった一つの方法

Hand me the world on a silver platter
銀のお皿に乗った世界を私に渡して

And what good would it be
それでそれは何の役に立つのだろうか

With no one to share
分かち合える人もいなくて

With no one who truly cares for me
私のことを本当に気にかけてくれる人もいなくて

Some people want it all
ある人はすべてを欲しがる

But I don't want nothing at all
でも私は何にも欲しくなんかない

If it ain't you baby
あなたじゃないのなら ねぇ

If I ain't got you baby
あなたを手に入れてないのなら

Some people want diamond rings
ある人はダイアモンドの指輪を欲しがる

Some just want everything
ある人はただ全てのものを欲しがる

But everything means nothing
でも全てなんて何もないのと同じ

If I ain't got you, you, you
あなたを手に入れてないのなら あなたよ

Some people want it all
ある人はすべてを欲しがる

But I don't want nothing at all
でも私は何にも欲しくなんかない

If it ain't you baby
あなたじゃないのなら ねぇ

If I ain't got you baby
あなたを手に入れてないのなら

Some people want diamond rings
ある人はダイアモンドの指輪を欲しがる

Some just want everything
ある人はただ全てのものを欲しがる

But everything means nothing
でも全てなんて何もないのと同じ

If I ain't got you, yeah
あなたを手に入れてないのなら


If I ain't got you with me baby
あなたが私と一緒にいないのなら ねぇ

So nothing in this whole wide world don't mean a thing
この完全な何の意味も成さない広い世界には何もなくなるの

If I ain't got you with me baby
あなたが私と一緒にいないのなら ねぇ



以上 If I Ain't Got You の If I Ain't Got You の和訳でした。 

ご感想・ご意見待ってます!
また間違いのご指摘などもお願いします!
最後まで読んでいただいてありがとうございました(^^)
Love,Jackie

0 件のコメント:

コメントを投稿