Writing's On The Wall / Sam Smith【和訳】




I've been here before
前にもここに来た

But always hit the floor
しかし床に伏せていただけだった

I've spent a lifetime running
ずっと走り続けてきた

And I always get away
いつも逃げてばかり

But with you I'm feeling something
だが君といると特別なものを感じる

That makes me want to stay
そして私はここに留まりたくなる


I'm prepared for this
覚悟はできている

I never shoot to miss
狙いははずさない

But I feel like a storm is coming
嵐が近づいて来るのを感じる

If I'm gonna make it through the day
もしもこの一日を乗り越えることができたなら

Then there's no more use in running
走り続ける必要はもうない

This is something I gotta face
これは私が立ち向かわなければならないものだ


If I risk it all
もし私の全てを賭けたら

Could you break my fall?
君は私を支えてくれるか?


How do I live? 
どうやって生きれば?

How do I breathe?
どうやって息をすれば?

When you're not here I'm suffocating
ここに君がいなければ息もできない

I want to feel love
愛を感じたい

Run through my blood
私の血に巡る愛を

Tell me is this where I give it all up?
ここで全てを諦めるべきなのか教えてくれないか?

For you I have to risk it all
君のために私は全てを賭ける

'Cause the writing's on the wall
それが私の運命なのだから


A million shards of glass
無数のガラスの破片が

That haunt me from my past
ずっと私につきまとう

As the stars begin to gather
星々が集まり始まると同時に

And the light begins to fade
光は翳り始め

When all hope begins to shatter
希望がひとつ残らず粉々に砕け始めれば

Know that I won't be afraid
私はもうなにも恐れない


If I risk it all
もし私の全てを賭けたら

Could you break my fall?
君は私を支えてくれるか?


How do I live? 
どうやって生きれば?

How do I breathe?
どうやって息をすれば?

When you're not here I'm suffocating
ここに君がいなければ息もできない

I want to feel love
愛を感じたい

Run through my blood
私の血に巡る愛を

Tell me is this where I give it all up?
全てを諦めるべきなのは今この瞬間なのか?


For you I have to risk it all
君のために私は全てを賭ける

'Cause the writing's on the wall
それが私の運命なのだから


The writing's on the wall
私の運命は決められているのだから


How do I live? 
どうやって生きれば?

How do I breathe?
どうやって息をすれば?

When you're not here I'm suffocating
ここに君がいなければ息もできない

I want to feel love
愛を感じたい

Run through my blood
私の血に巡る愛を

Tell me is this where I give it all up?
ここで全てを諦めるべきなのか教えてくれないか?


How do I live? 
どうやって生きれば?

How do I breathe?
どうやって息をすれば?

When you're not here I'm suffocating
ここに君がいなければ息もできない

I want to feel love
愛を感じたい

Run through my blood
私の血に巡っている愛を

Tell me is this where I give it all up?
全てを諦めるべきなのは今この瞬間なのか?

For you I have to risk it all
君のために私は全てを賭ける

'Cause the writing's on the wall
それが私の運命なのだから



以上、Sam Smith の Writing's on the wallの和訳でした!
壮大な曲で映画007スペクターにすごくよく合ってましたね。


ご感想・ご意見待ってます!
また間違いのご指摘などもお願いします!
最後まで読んでいただいてありがとうございました(^^)

Love,Jackie

0 件のコメント:

コメントを投稿