Bound To You / Christina Aguilera【和訳】





Sweet love, sweet love
甘い恋

Trapped in your love
あなたの愛に捕らわれて

I’ve opened up
心を開いてしまった

I'm sure I can trust
信じられることは確か

My heart and I were buried in dust
私も私の心も地深くに埋められた

Free me, free us
私を開放して 私たちを

You’re all I need when I’m holding you tight
あなたを強く抱きしめる時あなたの他には何もいらない

If you walk away I will suffer tonight
あなたが去るのなら私は今夜苦しむことになるわね


I found a man I can trust
信じられる人を見つけたの

And boy, I believe in us
ねぇ 「私たち」を信じているわ

I am terrified to know for the first time
初めて知ってしまうことを恐れている

Can you see that I’m bound in chains?
私が鎖で繋がれているのが見えない?

I’ve finally found my way
やっと自分の生き方を見つけた

I am bound to you
私はあなたに繋がれているのよ

I am bound to you
私はあなたに繋がれているのよ


So much, so young, I’ve faced on my own
あまりに大変で若すぎた 自分自身と向き合うには

Walls I built up became my home
自分で作りあげた壁が私の家になった

I’m strong and I’m sure there’s a fire in us
私は強い 二人の間に炎があるのを信じているの

Sweet love, so pure
甘い恋 とても純粋で
 

I catch my breath with just one beating heart
ただ一つ鼓動を打って息をする

And I embrace myself
そして自分自身を抱きしめるの

Please don’t tear this apart
お願いだから引き裂かないで


I found a man I can trust
信じられる人を見つけたの

And boy, I believe in us
ねぇ 「私たち」を信じているわ

I am terrified to love for the first time
初めて愛してしまうことが恐ろしい

Can't you see that I’m bound in chains?
私が鎖で繋がれているのが見えないの?

I’ve finally found my way
やっと自分の生き方を見つけた

I am bound to you
私はあなたに繋がれているのよ

I am bound to
私は繋がれているの


Suddenly the moment’s here
突然その瞬間は来る

I embrace my fears
自分の恐れを抱いて

All that I have been carrying all these years
数年ずっと抱き続けていた全て

Do I risk it all? 
その全てを賭けるの?

Come this far just to fall?
砕けるためにこんな遠くに来たの?


I have entrusted and boy, I believe in us
身を委ねていたの 「私たち」を信じているわ

I am terrified to love for the first time
初めて愛してしまうことが恐ろしい

Can you see that I’m bound in chains?
私が鎖で繋がれているのが見えない?

And finally found my way
やっと自分の生き方を見つけた

I am bound to you
私はあなたに繋がれてるのよ

I’m bound to you
私はあなたに繋がれてるのよ



以上、 Christina Aguilera の Bound To You の和訳でした!
映画「バーレスク」の曲大好きです。

ご感想・ご意見待ってます!
また間違いのご指摘などもお願いします!
最後まで読んでいただいてありがとうございました(^^)

Love,Jackie

2 件のコメント:

  1. 素敵な和訳ありがとうございます、おおいに参考になりそして楽しめました(^^) 詩的にも魅力的だと思います。これからも勉強に励んで下さい。:クリスティーナ ファンより😃

    返信削除
  2. 素敵な和訳ですね
    ありがとう😉👍🎶

    返信削除